ТОПЫРАҚТЫ НЫҒАЙТУ ҮШІН ГЕОСИНТЕТИКАЛЫҚ МАТЕРИАЛДАРДЫ ҚОЛДАНУ ТИІМДІЛІГІН БАҒАЛАУ

Авторы

  • Асель Тулебекова Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті Автор
  • Айжан Жанкина Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті Автор
  • Амина Илюбаева Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті Автор
  • Атогали Джумабаев Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті Автор

DOI:

https://doi.org/10.71031/qhsi.2025.v1.i1.001

Ключевые слова:

топырақтың шөгуі, статикалық жүктеме, тығыздалу, геосинтетикалық тор

Аннотация

Шөгу топырақтың сыртқы жүктемелердің әсерінен көлемі мен пішінін өзгерту қабілетімен сипатталады, бұл оның бетінде орналасқан құрылымдардың деформациясына әкелуі мүмкін. Бұл құбылыс әсіресе ылғалдылық өзгерген кезде немесе жүктеме әсер еткеннен кейін айтарлықтай шөгуге бейім саз және Лай шөгінділері сияқты әлсіз және тұрақсыз топырақтарға қатысты. Мұндай топырақтарда автожолдар мен басқа да инфрақұрылымдық объектілерді салу кезінде жағымсыз салдардың алдын алу үшін нығайту және тұрақтандыру әдістерін, оның ішінде геосинтетикалық материалдарды қолдануды қолдану қажет. Бұл материалдар негіздің беріктік сипаттамаларын жақсартуға және деформация қаупін азайтуға көмектеседі. Жол жағалауы-бұл көлік құралдарынан жүктемелерді жолдың негізіне біркелкі бөлуге арналған инженерлік құрылым. Ол материалдардың бірнеше қабаттарынан тұрады, олардың әрқайсысы жол құрылымының беріктігі мен тұрақтылығын қамтамасыз етуде өз функцияларын орындайды. Маңызды аспект-үйінді жүктемелерді көлік қозғалысынан топырақтың терең тығыздалған және қатты қабаттарына тиімді беру үшін жобалануы керек. Мақалада шөгінді топырақты далалық сынау нәтижелері және соңғы элементтер әдісімен есептеу нәтижелері келтірілген. Сынақ әдістері мен шарттары, сондай-ақ жолдың құрылымдық-технологиялық шешімі сипатталған. Бұл әдістеменің тиімділігі оны әртүрлі инженерлік-геологиялық жағдайларда қолдану мүмкіндігіне байланысты. Сынақ нәтижелері топырақтың шөгуінің жүктемеге тәуелділігін көрсететін графиктер түрінде ұсынылған.

Скачивания

Данные по скачиваниям пока не доступны.

Библиографические ссылки

1. Лущаева Т.Т., Васильева Л.В. Испытание грунтов по строящемуся объекту “Большая Алматинская кольцевая дорога (БАКАД)”: Инженерно-геологические работы. Алматы: Проектно-изыскательский институт ТОО “Казахский Промтранспроект,” 2021. P. 17.

2. Хардиков П.Г. Статическое испытание грунтов по строящемуся объекту “Большая Алматинская кольцевая дорога (БАКАД)”: Статическое испытание. Алматы, 2020. P. 21.

3. Houston, S.L.; Houston, W.N.; Lawrence, C.A. Collapsible Soil Engineering in Highway Infrastructure Development. J. Transp. Eng. 2002, 128, 295–300, doi:10.1061/(APE)0733-947X(2002)128:3(295).

4. Development Roads Committee of the Ministry of Industry and Innovative. Automobile Roads; Available online: https://www.gov.kz/memleket/entities/roads/activities/252?lang=ru. (In Russian) .

5. Government of the Republic of Kazakhstan. State Program Infrastructural Development Republic of Kazakhstan "Nurly Zhol for 2020 – 2025; Available online: https://primeminister.kz/ru/gosprogrammy (accessed on 9 December 2020). (In Russian).

6. KGS, LTD. Working Project «Big Almaty Ring Road Construction».Technical report; 2020.

Опубликован

2025-03-31

Как цитировать

ТОПЫРАҚТЫ НЫҒАЙТУ ҮШІН ГЕОСИНТЕТИКАЛЫҚ МАТЕРИАЛДАРДЫ ҚОЛДАНУ ТИІМДІЛІГІН БАҒАЛАУ. (2025). Qazaq Highway Science and Innovation, 1(1). https://doi.org/10.71031/qhsi.2025.v1.i1.001